• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63748
+
-

رقابت تحصیلی در 3 استان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز گفت: ۹۳ هزار و ۱۷۸ داوطلب آزمون سراسری در استان فارس در چهار نوبت و پنج گروه آزمایشی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته باهم به رقابت پرداختند.

به گزارش تسنیم «علیرضا افشاری‌فرد» با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در روز‌های پنج شنبه و جمعه افزود: این آزمون‌ها در 5 گروه آموزشی ریاضی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان خارجه برگزار شد و داوطلبان گروه ریاضی و علوم انسانی صبح پنج‌شنبه، داوطلبان گروه هنر عصر پنج شنبه، داوطلبان گروه تجربی صبح جمعه و داوطلبان گروه زبان خارجی عصر جمعه با هم به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به آمار داوطلبان آزمون سراسری امسال گفت: یک میلیون و ٣٥٣ هزار و ١٢٤هستند که 93 هزار و 178استان فارس و37 هزار  و ٨٣٧  در شهر شیراز رقابت کردند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه امسال آزمون سراسری در 34 شهرستان استان فارس برگزار شده است گفت: آمار داوطلبان نسبت به سال قبل کاهش داشته که با توجه به روند کاهش جمعیتی متقاضیان کنکور طبیعی است.

وی افزود: سال‌های گذشته آزمون سراسری در 5 نوبت برگزار می‌شد که با توجه به کاهش داوطلبان امسال به ویژه در گروه ریاضی، آزمون گروه‌های علوم انسانی و ریاضی هر دو در صبح پنج شنبه برگزار شد.نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در بوشهر نیز گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در بوشهر نیز روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار شد که از مجموع ۱۸ هزار و ۴۲ داوطلب بوشهری آزمون سراسری ۱۱ هزار و ۳۹۹ زن و ۶ هزار و ۶۴۳ مرد بودند. 

وی یادآور شد: پارسال ۱۵ هزار و ۲۱۳ داوطلب بوشهری در این آزمون شرکت داشتند. در کهگیلویه و بویراحمد نیز ۱۲ هزار و ۹۱۵ داوطلب متقاضی شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی سال ۱۳۹۸ بودند که در این آزمون شرکت کردند..
 

این خبر را به اشتراک بگذارید